آموزش فلزیاب

آموزش فلزیاب پالسی

آموزش فلزیاب پالسی

  • بالانس زمین

همه دستگاه های فلزیاب پالسی دارای یک تنظیم به نام بالانس زمین یا Ground Balance هستند. معمولا با نام های تریشلد (THRESHOLD)، گراند بالانس (Ground Balance) یا Tune و … مشخص می وشند. با تصاویر زیر دقت کنید: 

آموزش فلزیاب
آموزش فلزیاب پالسی
آموزش فلزیاب
ولوم THRESHOLD در آموزش فلزیاب پالسی
آموزش فلزیاب
ولوم Audio Tune در آموزش فلزیاب پالسی

در بعضی از سیستم ها مانند فلزیاب زیر بالانس زمین به صورت تمام خودکار انجام می شود که هم مزیتی نسبت به بالانس زمین به صورت دستی دارد و هم ضعف هایی نسبت به آن دارد که در اینجا گنجایش این بحث وجود ندارد:

آموزش فلزیاب
بالانس خودکار در آموزش فلزیاب پالسی
  • تست در هوا

مرحله دوم در آموزش فلزیاب پالسی ، تست در هوا است. در حقیقت شما باید بعد از اینکه مطالعات در مورد سیستم فلزیاب را انجام دادید، تست فلزیاب در هوا را شروع کنید، تست در هوا به این صورت می باشد که شما لوپ را روی زمین قرار می دهید و بالانس می کنید و فلز را به آن نزدیک می کنید ا ببینید عکس العمل سیستم چگونه است. دقت داشته باشید که هر چقدر در بالانس های دستی دقت کنید کارکرد سیستم مطلوب تر خواهد بود و عمق بیشتری را خواهد زد.

آموزش فلزیاب
تست هوایی در آموزش فلزیاب پالسی

شما باید تست هوایی فلزیاب را هم با لوپ کوچک و هم لوپ بزرگ انجام دهید تا با عمق کاوش و نحوه عملکرد فلزیاب خود آشنا شوید. توجه فرمایید که اگر فلزیابی پس از بالانس زمین سریع از بالانس خارج شود و صدایی در خروجی داشه باشد، این سیستم دارای خطا خواهد بود. تست در هوا به شما کمک میکند تا سیستم را بشناسید. هیچ وقت برای کار کردن برروی زمین برای پیدا کردن هدف عجله نکنید.

نحوه تست فلزیاب نقطه زن یا فلزیاب پالسی

تست فلزیاب در خاک دارای دو مرحله می باشد که به صورت جداگانه برای شما توضیح خواهیم داد.

مرحله اول: تست فلزیاب در زیر خاک به صورت لوپ ثابت

در واقع شما در مکانی حفره ای ایجاد می کنید و را در لبه بالای حفره ثابت قرار می دهید سپس در زیر حفره طاقچه ای ایجاد می کنید و در حالی که لوپ شما در بالا ثابت است بالانس زمین را انجام داده و چند فلز را با سایز مختلف و جنس های مختلف در مرحله های مختلف در طاقچه قرار میدهید و عکس العمل دستگاه را مشاهده میکنید مانند شکل زیر عمل کنید:

آموزش فلزیاب
تست فلزیاب در زیر خاک در آموزش فلزیاب پالسی

توجه: در دستگاه های فلزیاب پالسی هر چقدر سایز فلز بزرگتر باشد، دستگاه فلزیاب قادر است آن را در عمق بیشتری شناسایی کند. به تصویر زیر دقت فرمایید:

آموزش فلزیاب
اندازه هدف در فلزیابی

توجه داشته باشید که در این حالت حتما لوپ ثابت باشد و به گونه ای ان را در لبه قرار دهید که دقیقا در راستای طاقچه قرار گیرد و به هیچ عنوان بر روی حفره نباشد.

مرحله دوم: تست فلزیاب برای جنس دفن شده در زیر خاک حین حرکت

در واقع در این مرحله شما یک آزمایشگاه برای خودتان ایجاد می کنید. چندین هدف با اندازه های متفاوت در یک محیط و در مسافت های حداقل دو متر از یکدیگر دفن کنید. در واقع فلزیایی که در زیر زمین دفن می کنید از یکدیگر بیشتر از 2 متر فاصله داشته باشند. به شکل زیر نگاه کنید:

آموزش فلزیاب
تست فلزیاب برای جنس دفن شده در زیر خاک حین حرکت

با این کار شما می توانید یک اپراتور حرفه ای شوید زیرا با عملکرد فلزیاب نسبت به هدف زیر خاک آشنا می شوید. در این حالت شما می توانید تمایزهای سیستم های مختلف را بیشتر متوجه شوید. توجه: در این مرحله شما هنوز نحوه کار کردن با لوپ ها را نمی دانید. این مرحله زمانی قابل اجرا است که شما نحوه کار کرد لوپ ها را که در ادامه مطلب آورده شده است را به صورت دقیق مطالعه کرده باشید.

مرحله سوم: نحوه استفاده درست از لوپ فلزیاب

نکته های مهم در هنگام کار کردن با لوپ فلزیاب :

  • در هر فاصله ای از زمین که لوپ فلزیاب را بالانس کردید سپس چند سانت لوپ فلزیاب را بالا بیاورید و سپس کاوش را شروع کنید اگر این کار انجام نشود درصد خطا کمی بیشتر خواهد بود.
  • اگر مثلا در ۵ سانتی از سطح زمین لوپ را بالانس کردید اگر در این حالت لوپ را نزدیک زمین کنید قطعا دستگاه عکس العمل نشان خواهد داد و یا به اصطلاح بوق خواهد زد و نیاز به تنظیم بالانس دوباره خواهد داشت.
  • هر زمان لوپ فلزیاب را بیش از اندازه پایین ببرید و یا بیش از اندازه بالا بیاورید دوباره فلزیاب را بالانس کنید.
  • همیشه لوپ را در یک سطح از زمین نگه دارید در واقع سعی کنید زیاد بالا و زیاد پایین نرود.
  • در محیط هایی که سطح صاف و بدون پستی وبلندی دارد اگر لوپ را روی زمین گذاشته و بالانس کنید ویک مقدار جزئی بالا بیاورید(در حد ۳ سانتیمتر) و سپس جستجو کنید روال کار مطلوب تر خواهد بود.
  • از برخورد کابل رابط بین لوپ و دستگاه با زمین خود داری کنید.

به تصاویر زیر دقت کنید:

آموزش فلزیاب
بالانس کویل فلزیاب
آموزش فلزیاب
نحوه صحیح استفاده از لوپ کوچک

تفاوت کویل فلزیاب کوچک و بزرگ در عمق کاوش آن ها می باشد. در حقیقت کویل فلزیاب هرچقدر بزرگتر باشد عمق کاوش آن نیز بیشتر خواهد شد. ولی هرچقدر لوپ فلزیاب بزرگتر شود اجسام ریز تر را نمی تواند شناسایی کند. مثلا شما با لوپ بزرگ 1 در 1 نمی تواند یک انگشتر را پیدا کنید زیرا لوپ بزرگ برای اجسام بزرگ است.

برخی از محصولات ما

جهت تعمیر فلزیاب ، اجاره فلزیاب یا خرید فلزیاب می توانید با نمایندگی فلزیاب شیراز ، نمایندگی فلزیاب تهران ، نمایندگی فلزیاب رشت یا نمایندگی فلزیاب کرمانشاه از طریق شماره تماس 09917579030 ارتباط برقرار کنید.

فروش فلزیاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید