دستگاه گنج یاب

دستگاه گنج یاب

یکی از مهمترین موضوعات در حوزه کاوشگری، تفاوت دستگاه گنج یاب و فلزیاب های دیگر است. به باور بسیاری، تمام فلزیاب ها توانایی گنج یابی دارند. باید بگوییم تمام فلزیاب ها گنج یاب نیستند اما تمام گنج یاب ها فلزیاب هستند.

این بدان معناست که دستگاه های گنج یاب، مجهز به سیستم هایی هستند. که می توانند فلزات با ارزش و دفینه های باستانی را در زیر زمین شناسایی کنند و کاوشگر را به مقصد برسانند.

گنج یابی
گنج یابی

انواع دستگاه گنج یاب :

دستگاه های فلزیاب به دو نوع فلزیاب های تفریحی و فلزیاب های صنعتی تفسیم می شوند. فلزیاب های تفریحی عمومأ از سیستم VLF بهره می برند که می توانند فلزات را در عمق کم کاوش کنند. و مصرف گنج یابی ندارند.

دستگاه های گنج یاب باید سیستم PL یا پالسی داشته باشند تا بتوانند توانایی کاوش در عمق بالا را داشته باشند. این دستگاه ها فلزات با ارزش را از سایر فلزات تفکیک می کنند. و می توانند به سیستم های مکمل هم مجهز شوند.

سیستم های مکمل مانند دسته آنتن ها، ردیاب ها، اسکنر تصویری، یون یاب، سیستم مگنومتر و… می توانند عملیات گنج یابی را تسریع کنند.

نتیجه گیری

اینکه چه نوع دستگاهی و از کجا خریداری می کنید بسیار مهم می باشد. اگر بدون تحقیق و مطالعه، اقدام به تهیه دستگاه کنید. ممکن است در دام افراد کلاهبردار بیافتید. بنابراین قبل از خرید، این مشخصات را در نظر بگیرید:

  • حتما از کمپانی معتبر خریداری کنید نه از اشخاص
  • داشتن قدرت تفکیک فلزات با ارزش از کم ارزش در دستگاه گنج یاب بسیار حیاتی است.
  • دستگاه گنج یاب باید توانایی کاوش در عمق بالاتر از سه متر را داشته باشد.
  • ورزن کم در این دستگاه ها مهم است چرا که کاوشگری در محیط های گوناگون انجام می شود.
  • دستگاه شما باید مجهز به بالانس دستی و اتوماتیک باشد تا بتواند از خطاهای احتمالی جلوگیری کند.
  • دستگاه دفینه یاب باید دارای سیستم PI یا پالسی باشد تا بتواند کاوشگری را در عمق بالا انجام دهد.
  • فلزیاب ها مانند تمام دستگاه های الکترونیکی دارای خرابی هستند پس از جایی خریداری کنید که دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش باشند.
  • دستگاه دفینه یاب شما باید قابلیت تنظیم فرکانس بر روی فلزاتی مانند طلا، نقره، مس و مفرق را به صورت جداگانه داشته باشد.
  • حساسیت دستگاه قابل تنظیم باشد تا کاوشگر بتواند در شرایط مختلف از حساسیت های مختلف بهره ببرد و تنظیم دستگاه به هم نریزد.
  • کمپانی آی کا پی وی با بیش از بیست سال سابقه در تولید و فروش انواع فلزیاب، طلایاب، گنج یاب و معدن یاب، توانسته با بهره گیری از دانش مهندسین ایرانی و دانش روز دنیا، دستگاه هایی را به بازار ارائه کند که تمام این مشخصات را داشته باشند.

برای دریافت مشاوره رایگان جهت خرید انواع فلزیاب یا گنج یاب می توانید با شماره 09917579030 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید