کاوش با فلز یاب

کاوش با فلز یاب

کاوش با فلز یاب

دستگاه های فلزیاب از اجزای اصلی و عضو جدا نشدنی دفینه یابی  و گنج یابی می باشد و کاوش با فلز یاب صحیح ترین شکل کاوش دفینه می باشد. در گذشته گنج یابی به صورت سنتی انجام می گرفت و کاوشگران می بایست تمام یک منطقه را ریز به ریز حفاری کرده و مورد کاوش قرار می دادند. این موضوع هم زمان زیادی را می طلبید و هم سرمایه زیاد؛ به همین دلیل بسیاری از افراد با وجود علاقه زیادی که به این عرصه داشتند؛ وارد آن نمی شدند. اما امروزه با وجود این دستگاه ها؛ بسیاری از افراد و حتی کودکان نیز فارغ از بحث گنج یابی و صرفا برای سرگرمی وارد این عرصه می شوند؛ چرا که کاوش با فلزیاب می تواند از هیجان و لذت زیادی برخوردار باشد.

کاوش با فلز یاب
کاوش با فلز یاب

نحوه کاوش صحیح با فلز یاب

در قدم اول باید انتخابی صحیح داشته باشیم؛ بدین منظور بهترین راه می تواند مراجعه به مراکز مشاوره و دریافت نکات لازم باشد. دریافت آموزش های لازم و کافی قدم بعدی در یک کاوش موفق خواهد بود. در مرحله بعدی باید با توجه به آموزش های دریافت شده؛ باید تمرین و تلاش زیادی در راستای ایجاد و کسب تسلط کافی بر عملکرد دستگاه و حالات مختلف آن و نحوه کاوش انجام گیرد.

در اغلب موارد استفاده از فلزیاب ایرانی گزینه بهتری برای کاوش در درون کشور باشد. چرا که دستگاه های فلزیاب ایرانی اصل؛ از سیستم کاوش پالسی استفاده می کنند که مناسب ترین سیستم کاوش برای خاک های معدنی می باشد. این دستگاه ها را باید در مکان هایی بدون وجود فلز (مثلا بیابان) فرکانس دهی کرد. در برخی از دستگاه ها همانند دستگاه هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد؛ امکان فرکانس دهی به صورت دستی؛ خوراک دهی که استفاده از جنس هدف مورد تظر به عنوان شاخص و هم استفاده از فرکانس های از پیش تعیین شده؛ وجود دارد. پس از آن باید کویل دستگاه را با فاصله 20 تا 30 سانتی از سطح زمین گرفته و به صورت گردش به سمت راست و چپ به پیش رفت.

برخی از فلزیاب های پالسی

  • فلزیاب AJM BUGLE,
  • فلزیاب ZICCO X1,
  • فلزیاب ANTARES,
  • فلزیاب AUR 370,
  • فلزیاب HS366

09917579030

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید